List motywacyjny to pismo, które przede wszystkim powinno mówić o tym dlaczego interesuje nas dana oferta pracy oraz dlaczego uważamy się za dobrego (wręcz idealnego) kandydata na to stanowisko. To waśnie na podstawie listu motywacyjnego pracodawca decyduje kogo poprosić na rozmowę kwalifikacyjną szczególnie jeśli kandydaci mają bardzo podobne kwalifikacje i CV.


10 zasad pisania dobrego listu motywacyjnego


1.   Pisz na białym czystym papierze. Udziwnienia w rodzaju papier kredowy, papier ze znakiem wodnym itp. nie są mile widziane.
Obowiązuje prostota i estetyka.
2.    List zacznij pisać dopiero, gdy skończysz CV. Wtedy będziesz wiedział, jak list motywacyjny może sprawnie uzupełniać życiorys.
3.    Nie powtarzaj tego, co jest w CV. Raczej uzasadnij najważniejsze atuty przedstawione w CV (np. w życiorysie napisałeś, że znasz się na
komputerach, w liście napisz więcej o tym, jak tą wiedzę zdobyłeś). Napisz też więcej o swojej osobowości, charakterze, celach
zawodowych, motywacji do pracy właśnie w tej firmie (ale nie pisz wazeliny w rodzaju „jesteście najlepsi”), o tym dlaczego to właśnie              ciebie warto zatrudnić, czym się wyróżniasz.
4.    Postaraj się, by wstęp odwoływał się do konkretnej osoby. „Szanowny Pan Jan Kowalski” brzmi lepiej niż „Do działu personalnego”
(wyjątkiem są firmy doradztwa personalnego, gdzie nie wymieniasz adresata we wstępie). Jeśli już musisz pisać „do działu”, sprawdź
dokładnie jaka jest jego nazwa – dział personalny, dział zarządzania zasobami ludzkimi...
5.    Na wstępie zaznacz, na jakie ogłoszenie odpowiadasz, bądź na jakie stanowisko aplikujesz. Podaj nazwę stanowiska albo numer
referencyjny podany w ogłoszeniu (ew. datę i miejsce jego publikacji). Ułatwi to dopasowanie twoich dokumentów do odpowiedniego
wakatu – a czasem bywa ich kilka jednocześnie w tej samej firmie.
6.    Jeśli wysyłasz dokumenty do firmy doradztwa personalnego, jednak nie jest to odpowiedź na konkretne ogłoszenie, na wstępie określ            swoje cele zawodowe, oczywiście z pewnym przybliżeniem (np. „chciałbym podjąć pracę związaną z badaniami marketingowymi”). Dzięki
temu doradcy personalni będą wiedzieli, o jakich ofertach pracy informować cię w przyszłości.
7.    Pisz zwięźle, krótko. Całość powinna się zmieścić na jednej stronie A4.
8.    Pamiętaj, że jeden akapit to jedna myśl. Lepiej 6-7 krótszych akapitów, niż 3 długie: wstęp, rozwinięcie, zakończenie.
9.    Pisz zrozumiale – zdania nie powinny epatować naukowym językiem, choć pamiętaj że od prostoty daleko do prostactwa.
10.  Na koniec dodaj formułę o ochronie danych osobowych, która brzmi:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia rekrutacji ( zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych. Dz. Ust. nr 133 poz.833 z dn. 29.08.97.)” . Jeśli się nie mieści w liście, możesz ją wydrukować na osobnej kartce. Ale wtedy na tej kartce musi się także znaleźć twoje imię, nazwisko, adres i podpis.


źródło: www.portalpraktyk.pl

 
 

KALENDARZ WYDARZEŃ

UWAGA PRZYPOMINAMY!


- rekrutacja w ramach programu Erasmus+ !!!!


Szczegóły u Koordynatora

tel: 660 015 673,

email: abk@wste.edu.pl



FACEBOOK - ERASMUS+


LUBIĘ TO!

 

FACEBOOK

ERASMUS + POLSKA

 

 

LUBIĘ TO!